Historie vozu Citroen AX
24. 11. 2011
Historie vozu Citroën AX
1986
-
V roce 1986 byl Citroën AX představen na Pařížském Autosalonu.
-
AX nahradilo model Visa.
-
AX bylo vysoce aerodynamické.Také díky tomu mohl litrový model dosáhnout spotřeby paliva méně než 4 litry/100 km při stálé rychlosti 90 km/h.
-
AX bylo nabízeno v šesti motorových verzích - 10E, 10 RE, 11 RE, 11 TRE, 14 TRS, 14 TZS a v jedné variantě karoserie - třídvéřový hatchback
|
1987
Ve společnosti:
Modely:
-
V lednu odstartovalo ax 10 E Entreprise.
-
Dalším členem rodiny AX bylo AX s motorem 1294 cm3, opatřený dvojitým karburátorem, pětistupňovou převodovkou, disponovalo 95ti koňskými silami při 6,800 rpm.
-
AX GT s 85ti koňskými silami.
-
V říjnu se AX GT pohybovalo na špičce mezi modely AX.
-
AX GT připomínající AX Sport je opatřeno eletrickou jednotkou motoru a pětistupňovou převodovkou.
-
Dále lehce inovované AX sport a řada pětidvéřových karoserií.
|
1988
Ve společnosti:
-
V červenci jelo 140 mladých lidí z Číny 4.500 km z Shenzhenu do Beijingu ve voze Citroën AX. Tato jízda je známa jako Operace Dragon.
-
Tento rok je významný pro Citroën v souteži skupiny A. AX Sport bylo na špici žebříčku v kategorii pod 1300 cm3.
Modely:
-
Únor přinesl limitovanou edici s 2.500 AX K. Ways (verze třídvéřové AX 10 E) následně v dubnu 4.000 pětidvéřových AX K.Ways.
-
Na Autosalonu Citroën oznámil prodej sedmi verzí AX diesel (dvě třídvéřové verze, tři pětidvéřové verze a dvě firemní verze) všechny poháněné motorem TUD3 (14D, 14 RD a 14 TRD )(4 válce, 1360 cm3, 53 koňských sil při 5000 rpm).
|
1989
-
Bylo ukončeno AX 14 TZS.
-
Začalo se prodávat pětidvéřové GT.
-
Uvedeny tři speciální verze : AX Tonic, AX Air France Madame, AX Image
|
1990
- Nabídka AX byla následující: 10E, 10 RE, 11 TGE, 11 TRS, 14 TRS, Sport, GT, 14 D, 14 RD, 14 TRD/DTR.
|
1991
-
Nový vzhled a prodloužení.
-
Klíčovými rysy je nová, více zaoblená karoserie, nově navržený interiér (nový vzhled přístrojové desky), nové motory.
-
Dva nové modely: AX GTi a AX 4x4
-
14 TZX nahradilo 14 TRS zatímco z 14 RD se stalo 14 TGD.
|
1993
-
Byly všechny benzínové verze vybaveny novými motory s jednobodovou vstřikovací technikou (s výjimkou Gti, které mělo vícebodové vstřikování).
-
K dostání byly jasné a neobvyklé barvy. Tento moderní a inovační produkt je prodáván za výhodnou cenu s motorem 954 cm3, tří nebo pětidvéřovém provedení, s pětistupňovou převodovkou, tonovanými okny a širokými pneumatikami.
-
AX GT nahradilo AX Furio.
-
Úrovně vybavení vozidla - X, SX a VSX.
|
1998
- AX se těšilo ohromnému úspěchu mezi konkurencí a bylo na trhu velmi populární.
- AX bylo nakonec nahrazeno modelem Saxo.
- V Malajsii se dále vyrábělo jako Proton Tiara.
|
Na závěr:
AX se vyrábělo v letech: 1986-1998
Za tuto dobu se vyrobilo 2.424.808 vozů
Proton Tiara 1996-2000
-
Tiara je Citroën AX stavěný firmou Proton v Malaysii.
-
Tiara byla vymrštěna jako 1.1 pětidvéřový hatchback v roce 1996.
-
Prošla tvarovou rekonstrukcí.
-
Vzhledem napodobovala silná AX, tak jako je AX GT, ale přední maska byla nahrazena existující mřížkou modelů Saga a Wira.
-
Ostatní kosmetické rozdíly: odlišné nárazníky a koncová světla.
-
Dostupná verze motoru byla pouze 1,1 L 45 kW.
-
Tiara byla známá jako nejlevnější Malayské auto na trhu
|
Provizorně převzato z : http://www.axwebclub.estranky.cz Autorovi